Pāriet uz galveno saturu

SEO automatizācija: kā atvieglot mājaslapu optimizāciju bez dārgiem rīkiem

Mūsdienās SEO vairs nav tikai “pielabot pāris meta aprakstus”. Jo vairāk mājaslapu un projektu, jo vairāk manuāla darba – pārbaudīt pozīcijas, taisīt atskaites, sekot līdzi saitēm, ģenerēt saturu.

Labā ziņa – lielu daļu no šiem darbiem var automatizēt, izmantojot bezmaksas vai atvērtā koda rīkus un automatizācijas platformas, piemēram, n8n, Make, Zapier vai Pabbly Connect, nevis dārgus “all-in-one” SEO servisus ar ikmēneša abonementiem.

Šādas SEO automatizācijas īpaši noder:

  • uzņēmumiem ar vairākiem web resursiem (piemēram, vairākas valstu versijas, vairāki zīmoli);
  • mārketinga aģentūrām, kur vienlaikus jāuztur desmitiem klientu lapu.

Zemāk – pārskatāms skats, ko tieši var automatizēt un kā mēs seos.lv to darām praksē.

Kāpēc vispār domāt par SEO automatizāciju?

Bez automatizācijas SEO ikdiena izskatās apmēram tā:

  • katru nedēļu manuāli ver vaļā Search Console, Analytics un citus rīkus;
  • kopē datus uz Excel/Sheets, taisi atskaites;
  • brien cauri lapām, lai saprastu, kur pazudušas saites vai parādījušās 404 kļūdas;
  • raksti vai labo saturu “uz izjūtu”, jo vienkārši nav laika visam izsekot.

Automatizācija palīdz:

  • ietaupīt laiku – mazāk klikšķu, vairāk reāla darba ar stratēģiju;
  • samazināt kļūdas – roboti nekad neaizmirst “ielogoties” un pārbaudīt;
  • mērogot SEO – tie paši procesi strādā 1, 5 vai 50 mājaslapām;
  • tikt pie datiem ātrāk – pozīcijas, klikšķi, kļūdas un saites vienmēr ir pa rokai.

Ko praktiski var automatizēt SEO ikdienā?

1. Pozīciju pārbaude: “uzjautā čatam”

Parastais scenārijs: klients prasa –
“Kā mēs šobrīd esam Google uz atslēgvārdu uzkopšanas serviss?”

Tu atver rīku, meklē, filtrē… un tikai tad vari atbildēt.

Ar automatizāciju tas sāk izskatīties pavisam citādi.

Mēs seos.lv ikdienā izmantojam čatu ar mākslīgo intelektu, kas ir pieslēgts analītikas datiem. Piemēram, tu vari čatam uzrakstīt:

“Kādas ir manas mājas lapas pozīcijas Google uz atslēgvārdu “uzkopšanas serviss” vietnei https://mansuznemums.lv/?”

Un čats atbild ar:

  • vidējo pozīciju,
  • klikšķu skaitu,
  • izmaiņām salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu.

Tas nozīmē – tev nav jāver vaļā ne Search Console, ne citi rīki. Viss notiek caur sarunu.

2. Automatizētas SEO atskaites

Vēl viens tipisks “sāpju punkts” – atskaites par SEO rezultātiem:

  • katru mēnesi jāsagatavo atskaite klientam vai vadībai;
  • jāapvieno dati no vairākām vietnēm un kanāliem;
  • vienmēr “pēdējā brīdī” un ar rokām.

Ar automatizāciju, izmantojot tādas platformas kā n8n vai Make, vari izveidot plūsmu, kas:

  • reizi nedēļā / mēnesī paņem datus no Google Search Console un Analytics;
  • automātiski iekopē tos Google Sheets vai gatavā atskaites veidnē;
  • aprēķina izmaiņas (% +/−) pret iepriekšējo periodu;
  • nosūta atskaiti e-pastā tev, klientam vai komandai.

Tev paliek tikai tas, kas ir patiesi vērtīgs – izlasīt atskaiti un izdarīt secinājumus, nevis tērēt laiku datu kopēšanai.

3. Teksta idejas un ģenerēšana

Satura radīšana un SEO bieži “apēd” dienas lielāko daļu:

  • jādomā tēmas;
  • jāmeklē atslēgvārdi;
  • jāuzraksta teksti, apraksti, FAQ u.c.

Automatizācija, apvienojot n8n vai Make ar mākslīgā intelekta API, ļauj:

  • turēt tematu un atslēgvārdu sarakstu vienā vietā (piemēram, Google Sheets);
  • automatizēti ģenerēt melnrakstus, meta aprakstus, FAQ, produktu aprakstus;
  • uzreiz sagatavot tekstus vairākām lapām, vairākās valodās.

Šeit nav runa par “nospied podziņu un viss ir gatavs”. Ideja ir tāda: robots izdara melno darbu, tu – pielabo, pielāgo, pārbaudi faktus un izdari gala kvalitātes kontroli.

4. Saišu (backlink) un kļūdu monitorings

Vēl viens liels klupšanas akmens – saites un tehniskās kļūdas:

  • pazūd svarīga atpakaļsaite;
  • parādās jaunas 404 lapas;
  • negaidīti rodas problēmas ar kādu sadaļu vai valodas versiju.

Bez dārgiem SEO rīkiem arī šeit var tikt pie rezultāta. Izmantojot tādas automatizācijas platformas kā n8n, Make vai Zapier, automatizācija ļauj:

  • regulāri pārbaudīt, vai svarīgās saites uz tavu lapu joprojām strādā;
  • meklēt lapās un sitemapos jaunas 404 kļūdas;
  • automātiski paziņot, ja kaut kas “salūzt”, piemēram, caur e-pastu vai Telegram.

Tā vietā, lai par kļūdu uzzinātu pēc mēneša (kad kritušas pozīcijas), tu par to uzzini tajā pašā dienā.

Automatizācija bez dārgiem SEO rīkiem – vai tas vispār reāli?

Jā, un tieši to mēs gribam uzsvērt šajā rakstā.

SEO automatizācija nenozīmē, ka uzreiz jāabonē visi iespējamie maksas rīki.

Ko var izmantot:

  • Google pašu rīkus – Search Console, Analytics, Sheets u.c.;
  • atvērtā koda automatizāciju (piemēram, n8n), ko vari palaist uz sava servera;
  • citām no-koda platformām, piemēram, Make vai Zapier;
  • bezmaksas / free tier API un vienkāršus skriptus;
  • mākslīgā intelekta čatus, kurus vari pieslēgt saviem datiem.

Būtība – tu saliec tiltiņus starp rīkiem, lai tie automātiski strādā kopā:

  • Search Console → automātiska atskaite;
  • lapu saraksts → automātiska kļūdu pārbaude;
  • atslēgvārdu saraksts → čats, kuram vari paprasīt pozīcijas.

Nav jābūt programmētājam, lai no tā gūtu labumu. Tev vienkārši jāzina, ko tieši tu gribi automatizēt, pārējo palīdz salikt SEO vai automatizācijas speciālists.

Kā seos.lv paši izmanto automatizāciju

Mēs seos.lv šo tēmu neuztveram tikai teorētiski – automatizācijas izmantojam savā ikdienas darbā.

Čats ar mākslīgo intelektu

Mūsu čats spēj:

  • atbildēt uz SEO jautājumiem;
  • pēc pieprasījuma parādīt mājas lapas pozīcijas Google uz konkrētiem atslēgvārdiem (piemēram, “uzkopšanas serviss” + konkrēts URL);
  • palīdzēt ar satura idejām, meta aprakstiem, FAQ u.c.

Tas nozīmē – klientam vai kolēģim nav jāmeklē pa dažādiem rīkiem, vienkārši jāuzraksta jautājums čatā.

Personiskais asistents uz balss komandām

Otrs piemērs – personiskais asistents, kuru izmantojam ikdienas darba organizēšanai:

  • var mutiski ierunāt uzdevumu (piemēram, “rīt 10:00 piezvanīt klientam par SEO atskaiti”);
  • asistents pats izveido kalendāra ierakstu;
  • var mutiski pateikt e-pasta saturu, un asistents to sagatavo un nosūta.

Rezultātā mazāk “lipīgu papīrīšu” un haosa, vairāk fokusa uz pašu SEO un klientu stratēģijām.

Kam šāda automatizācija ir visnoderīgākā?

Īpaši daudz ieguvumu redz:

  • uzņēmumi ar vairākiem web resursiem
    (dažādas valodu versijas, vairāki zīmoli, franšīzes u.c.);
  • mārketinga un SEO aģentūras, kam:
    • jāuztur 10+ klientu lapas,
    • regulāri jātaisa atskaites,
    • jāseko līdzi pozīcijām, saturam un saitēm.

Jo vairāk projektu, jo lielāks ieguvums no automatizācijas – viens un tas pats process strādā visiem klientiem, un tu vari droši augt, nepārdegot uz manuālajiem darbiem.

Ar ko sākt, ja gribi automatizēt SEO?

Daži vienkārši soļi:

  1. Uzraksti uz lapas, ko tu šobrīd dari ar rokām: pozīciju pārbaude, atskaites, satura ģenerēšana, saišu pārbaude u.c.
  2. Atzīmē 1–2 lietas, kas visvairāk “sāp” vai aizņem laiku.
  3. Sāc ar tām – piemēram:
    • automatiskas ikmēneša SEO atskaites;
    • vienkāršs čats, kur var paprasīt pozīcijas;
    • automatizēta 404 kļūdu paziņošana.
  4. Kad redzi, ka tas strādā, pakāpeniski pievieno jaunus automatizācijas posmus.

Ja vēlies, mēs seos.lv varam:

  • palīdzēt izdomāt, ko tieši tavā situācijā ir vērts automatizēt;
  • uzstādīt nepieciešamās plūsmas (atskaites, pozīciju čatus, saišu monitoringu u.c.);
  • parādīt, kā visa sistēma strādā, lai tu to varētu pats tālāk attīstīt.

Gribi, lai nākamais SEO “uzlabojums” nav vēl viens manuāls Excel, bet gan gudra automatizācija?
Droši sazinies ar mums – pastāstīsim, kā līdzīgu sistēmu var pielāgot tieši tavam biznesam.